Workspace

Workspace ontwikkelt business software voor ZZP, MKB en accountancy. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf een sterke positie verkregen in de wereld van facturatie-software. Workspace heeft de ambitie om de software te positioneren als sterke alles-in-één oplossing en heeft Nordhaven gevraagd om een digitale strategie te ontwikkelen die moet leiden tot het vergroten van het marktaandeel. 

EXPERTISE

  • Digitale strategie
  • UX-design
  • Marketing management
Website bekijken

De vraag

Om de gewenste groei te realiseren was een stevige aanwas van gebruikers noodzakelijk. Daarnaast moest de customer experience over alle online kanalen geoptimaliseerd worden, om prospects en bestaande klanten optimaal van dienst te zijn.

De rol van Nordhaven is vooral adviserend en coördinerend. Workspace heeft een eigen marketingafdeling, waarin alle expertise aanwezig is om de benodigde werkzaamheden uit te voeren.

De oplossing

We zijn gestart met een marktonderzoek, waaruit diverse aanbevelingen naar voren kwamen. Vervolgens hebben we, samen met het marketingteam van Workspace, een longlist met initiatieven opgesteld en deze op basis van prioriteit uitgevoerd. De belangrijkste milestones waren: een nieuwe website, het marktconform maken van de pricing, social media strategie en een advertising campagne.

Daarnaast hebben we Workspace geadviseerd en begeleid omtrent de totstandkoming van Workfield, het softwarepakket dat ontstaan is uit de samenwerking met de online boekhoudsoftware Twinfield van Wolters Kluwer. Ook hiervoor is in samenwerking met het marketingteam van Workspace een geheel nieuwe propositie ontwikkeld en zijn alle marketingmiddelen zoals de website en advertising campagnes uitgewerkt.

Het resultaat

De werkzaamheden hebben binnen 1 jaar geleid tot een omzetverhoging van 62%. Ook na het eerste jaar loopt de opdracht door en zet de snelle groei door.

Gerelateerde projecten

Broekman Logistics

Wereldwijde online leadgeneratie

Fleurdirect

Digital Roadmap en Data Studio